2012-09-16 @ 07:39:00

Planering 16/9

Framridning; Lugnt, enkla dressyrövningar som skänkelvikning och volter för att få honom uppmärksam. Inte för lång framridning men lagom så att den inte blir långtråkig.. En bra känsla är mitt mål så att det funkar bra på framhoppningen
 
Framhoppning; Tills jag är nöjd. En bra känsla att ta med på banan är det viktigaste. Kanske 2 ggr på krysset, en-två ggr på räcket och en-två ggr på oxern?
 
På banan; Jag rider på känslan, inte för fort. Men ändå tänker jag släppa på honom och tänka framåt.
 
Min och Marengos utmaning idag är att komma över polkagrishindret.
Vår fördel är att vi är på hemmaplan, känner igen hindren och att det bara är att bli felfri :)
 
Jag menar, det är ju inte höga hinder imorgon, bara 80 och 90 cm. Inget ansträngande men en mycket bra träning för att se så att allt fungerar.
 
Nästa inlägg blir efter tävlingen, så håll ut! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0