2012-09-15 @ 21:52:00

Putsat & klart

Först, ursäkta bildkvalitén och att bilderna är suddiga, tog dem med mobilen :)
 
Dagens outfit; Reflex/svart/röd (och tennisskor ^^)
 
Först så borstade jag av Marre, inte supernoga utan mest bara där tränset och schabraket skulle sitta. Schabraket satte jag på honom, och för att det skulle sitta still så använde jag en täckgjord som jag satte genom de "hålen" där man kan sätta sadelgjorden. Sen tränsade jag honom, men han har börjat slänga med huvudet så fort jag försöker sätta nackstycket över öronen. Något ni känner igen och vet hur man kan vänja bort?
 
Marengo var ganska taggad idag när jag red barbacka. Han kollade med spetsade öron rakt fram. Jag skrittade bara runt Jutagården, sen in på Grevagården och hemåt. Turen tog ungefär en halvtimma och Marre verkade nöjd när vi kom till stallet. Ja, han fick ju mat..
 
Istället för att stanna hela natten och putsa i stallet så tog jag med grejerna hem. Tänkte prova Effax Läderbalsam som jag fick på Borås Hästmässa.
--
Provade läderbalsamet och det var riktigt bra! Det bästa jag provat hittills faktiskt! :) När provet är slut ska jag absolut köpa en stor burk! :)
 
Ledsen för bilden!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0