2012-09-23 @ 15:17:54

Marengo 23/9

Marre var helt galen idag eftersom han har vilat i två dagar. Det började med att jag inte fick tag på honom i hagen. Han galopperade och bockade och fick med sig både Figge och Bianca när han skenade längst staketet. Marres hage består av tre delar, två lite större och en liten hage, "bantarhagen" vid grinden. Så fort han galopperade ut ur den delen längst upp så stängde vi grinden och sen när dem gick längst ner så sänged vi för där. Då var hagen för liten för att galoppera runt så då fick jag tag på honom tillslut. 
 
Jag red ut idag, det blev en lugn galopprunda på 1 timma. Marre var busig i början men sen så slappnade han av och jobbade med ryggen. När vi kom tillbaka till stallet igen så var han lugn, och lite svettig ;) Snabbt äta kraftfodret innan jag borstade honom för att sedan sätta på regntäcke och släppa ut i hagen. Tur att han hade täcke, för det första han gjorde var att rulla sig i leran.
 
(x) Mocka
(x) Fylla vatten i hagarna
(x) Tömma vattenhinkarna som var i boxen
(x) Sopa
(x) Göra kraftfoder
 
ANMÄLD
7/10 Skultorps Ryttarsällskap
Lokal ponnyhopp
LC + LB (avd.B)
 
Marre var helt galen! Han bockade och skenade och ja, som ni ser så la hans pannlugg lite konstigt ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0