2012-09-21 @ 10:11:09

Hoppträning 20/9

Skriver bara ett kort inlägg idag :)
 
Det gick jättebra! Marre var inte jättepigg i början för då hoppade vi bara småhinder på 30-40cm.. 
Jag var inte nöjd med min grupp, jag hoppade med en 8 åring och en tjej vars ponny inte ville gå över en bom. Men i slutet av lektionen så var det jag och tre till som hoppade lite högre. Till sist var det bara jag och Marre och vi stannade på höjden 1m. Marre var het ch han hade spetsade öron mot varje hinder. 
 
1m är ingenting för oss längre, så jag ska starta några för att se om vi hinner kvala innan nästa år, bara för skojs skull ;)
 
Helena var den bästa hopptränare som jag tränat för hittills och jag kommer absolut fortsätta träna för henne! 
 
Våran bästa övning - Hoppbana
 
Detta lärde vi oss - Att när han bockar så ska jag krama i yttertygeln, detta funkade verkligen!! :) I svängarna så ska jag låta honom springa på lite. 
 
Detta ska vi öva på - Att låta honom springa på lite i svängarna och att ta yttertygeln när han får sina bockutbrott. 
 
Hur vi ska öva på det - Jag kortar inte upp lika mycket när vi sänger men jag tar fortfarande lika många förhållningar. Jag kramar lätt i yttertygeln. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0