2012-09-19 @ 11:04:19

Hoppträning 18/9

Jag tänkte att jag skriver om nedanstående rubriker, mest för att det kan vara kul för er att läsa :)
Våran bästa övning
Detta lärde vi oss
Detta ska vi öva på
Hur vi ska öva på det

Marre var inte het men inte trög igår. Han var mitt emellan. Vi började med att trava över bommar, två st emellan två hinderstöd och ca 21m efter kom 3 bommar. Direkt efter de sista bommarna så skulle vi fatta galopp. Marre var jätteduktig, han läste av bommarna och skötte det mesta själv.Sen la Frida upp ett litet skryss av de två bommarna mellan hinderstöden. Vi red då från andra hållet och efter bommarna skulle vi fatta galopp och galoppera till hindret. Det gick också jättebra!
 
Sen var det studsen.. Jag vet inte hur mycket Marre har tränat på det förut, men nu stannade han oh vågade inte en gå över hindren som låg halvt på backen. Men tillslut kom vi över och fick gå/hoppa över efter de andra i gruppen. Men sen på banan så gik det klockrent! Han fick lite svårt att få plats eftersom han har så stor galopp men vi behövde bara korta in ordentligt så gick det :)
 
Vi hoppade hinder också, då fick vi bra avståndspunkt och fina hopp. Han blev het emellanåt men jag la bara en volt tills han lugnade ner sig. Han var verkligen superfin! :) 
 
Våran bästa övning - Hoppningen :)
 
Detta lärde vi oss - Att studs inte är farligt ;)
 
Detta ska vi öva på - Hoppa studs
 
Hur vi ska öva på det - Lägga upp stund då och då och hoppa.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0