2012-09-29 @ 17:13:00

Div II, omg II

Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
Förklass LD+
Lagklass LC
 
Så att ni fattar, det var ösregn hela dagen. jättejobbigt! Hela parkeringen och padocken var som två stora sjöar :( Det hade kvittat vilken piké jag tog, ingen såg den iaf..
 
Framridning:
Inte så mycket att säga, regnet öste ner och jag kunde bara skritta. Framridningen var i en liten padock, fast närmare sagt en liten sjö..
Marre tyckte att vädret var skitjobbigt, så det blev inget bra. Vi kunde inte göra dressyrövningar, ingen galopp och knappt någon trav..
 
Framhoppning:
Inomhus! Tack, gud vad skönt det var! Vi tog av alla täcken och jag fick börja rida fram i trav och galopp. Marre var något seg för skänkeln, men vi hade ändå fart nog att få bra hopp. Jag började med att hoppa  fram på lilla två gånger, sen räcket tre gånger och oxern en gång. Vi fick bra avsprång, förutom första gången vi kom på räcket då Marre ville stanna mn jag stöttade honom så vi hoppade, men han slog i. Vi travade lite och sen skrittade vi för att hålla igång värmen. När det var min tur fick vi gå ut i regnet igen..
 
På banan:
Banan var som en stor sjö, ishal och jag såg många ekipage som nästan gick omkull.
Marre var inte så pigg på att tävla, inte jag heller. Men jag tänkte att när vi kommit så här långt så kan jag köra. Vi fattade galopp, galopperade ett varv runt staketet innan vi kom mot första hindret. Marre var nära på att stanna, men hoppade av med hjälp av skänkel och stöttning. Vi stannade på tredje hindret, en oxer, två gånger innan vi kom över. Sen hoppade vi ett räcke innan vi stannade på hinder nr 5,ett räcke. Jag blev utesluten men kom över det innan jag gick ut från banan. Ingen bra känsla, inga bra hopp. Orsaken till att han stannade var att nosremmen hade lossnat och han fick en liten panikattack och att underlaget var tungt och helt förstört.
Däremot fick jag beröm av några från publiken som hade sett min runda. De sa att jag red jättebra och att jag hade varit snäll mot min fina ponny, trots att han stannat. Behövde verkligen lite beröm just då, tack!
 
Orsaken till att jag strök mig
Marre kändes inte helt bra, och jag ville inte riskera att vi gick omkull. Nästa klass var också utomhus i sjön ("för vårt bästa" enligt funktionärern i seketariatet !?), så jag strök mig.
 
Hade jag tävlat på anläggningen för första gången så hade jag inte velat tävla där igen. Usch nej. Parkeringen var en sjö, tävlingsbanan var en sjö! Och nästa klass skulle också vara ute "för vårt bästa". Asså va? Ekipage var nära på att gå omkull! Ne fy, men jag har tävlat där många gånger innan och har varit nöjd. Deras underlag (de få ytor man såg som inte var täckta av vatten) var tunga och leriga. Funktionärerna var sura och griniga. Diss till dagens tävling, vädret och resultatet.
 
Nästa tävling: Skultoprps Ryttarsällskap, 7/10, lokal ponnyhopp. LC & LB (avd.b)
 
Jag har inte hunnit ladda in några bilder, de kommer om någon dag! :)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Synd att det blev en så dålig tävlingsdag för er. Jag tyckte deras underlag var bättre än vanligt. Det blev inte djup som det alltid blir i vanliga fall. Men aja, alla tycker olika :) Jag tyckte det var bra, men självklart jobbigt att det regnade så all utrustning blev blöt och man blev kall.. :(

Såg din runda men trodde jag missade din andra eftersom jag mötte er när ni åkte hem, för då var de i mitten på kat D, stannade du kvar och kollade på ditt lag då eller? Och hur gjorde de förresten med laget när du strök dig? Fick de in någon annan då eller red de med 3 ryttare? *Nyfiken*

2012-09-29 @ 19:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0