2012-09-02 @ 11:01:58

Div II, omg I

Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
Mölltorps Ridsällskap 1/9-2012
Förklass LC (90cm)
Lagklass LC/LC+5 (90/95cm)
 
Förklass:
Framridning: Som vanligt så lastade vi ut för tidigt för att vi trodde att Marre skulle vara stressad. Det var han i början men det blev bättre när han fick på sig all utrustning. I framridningen så blev det mycket skritt och trav, övningar som öppna, slutna, jobb på volt m.m. för att få honom att lyssna på hjälperna och förhållningar. Det kändes bra och han var pigg men ändå lugn.
 
Framhoppning: Vi kom in på framhoppningen och galopperade lite innan vi hoppade på det lilla krysset två gånger. Vi fick bra avsprång och han lyfte på benen. Efter det så hoppade vi på räcket två gånger. Jättefina hopp, liksom när vi hoppade över oxern en gång.
 
På banan: Vi gick in på banan så gick vi fram till två titthinder, båda oxrar. Ett med ett blått och ett gult vågplank och ett med en fyr som hinderstöd. Marre tvekade när vi gick mot dem men han gick ändå fram och nosade.
 
Vi fattade galopp och galopperade mot första hindret som va en oxer, blågul. Marre tvekade men jag stöttade honom så att vi hoppade. Hinder 2,3 flöt på bra men när vi kom mot vågplanken (hinder nr 4) så tvekade han. Jag stöttade honom så vi hoppade, trots att det blev ett ganska stort hopp.. Hinder nr 8 var fyren, men det kollade han knappt på. Vi gick vidare till omhoppning och fick båda faserna felfritt. Jag räknade inte med att vi skulle ta såna omhoppningssvängar som vi gjorde, men det kändes så bra så jag tänkte nog aldrig, utan bara chansade.
Tiden räckte till en 2:a placering, vilket är vääldigt stort!
Marre blir bara bättre och bättre, och det känns som vi har börjat hitta varandra ordentligt nu! :)
 
Lagklass:
Framridningen: Eftersom Marre är så svårlastad så vi bestämde oss för att beta honom mellan klasserna.
När jag skulle rida fram så red jag inte så länge innan det var dags för att gå in till framhoppningen, för att han redan hoppat en klass och var framriden. Skritt, trav och galopp bara. Han kändes bra, inte trött efter första klassen utan fortfarande pigg.
 
Framhoppning: Vi började hoppa direkt att hoppa på krysset två gånger, på räcket en gång och oxern en gång. Det var rätt svårt att hoppa fram, ryttare på sina hästar överallt. Ingen lyssnade heller när jag skrek ex 'RÄCKE!!' så jag fick stanna upp några gånger och ta om. Men hoppen var fina och jag gick ut tidigt från framhoppningen med en bra känsla.
 
På banan: Det var en funktionär som krattade ett hinder när jag och Marre skulle hoppa, så han stannade på det blågula räcket som han tvekade på förra klassen och sen på oxern efter. Jag tog om räcket och då hoppade vi över. När jag skulle ta om oxern så bockade han jättestort och jag kände att det inte var någon idé att gå på hindret då. Jag la en volt och fick yttligare 4 fel och blev därmed utesluten, men jag gick på hindret och fick ett bra hopp, även om det inte blev ett bra språng. Jag var nöjd med min runda ändå.
 
--
Riktigt nöjd med dagen, både resultat och presentation.
Anläggningen var stor och tävlinen var bra annordnad. Jag är nöjd!
 
Bilder kmr imorgon, har fullt upp idag eftersom jag fyller år^^
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen! Vad fick du för presenter?

2012-09-02 @ 11:37:40
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen och till bra rundor på tävlingen! Hur gick det för resten av era lagryttare? (Det har inte kommit ut några resultat på mölltorps sida). Har du några bilder?

2012-09-02 @ 14:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0