2012-09-16 @ 17:11:23

Clear Round 16/9


Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
Clear Round 70 & 80cm
4 fel + 4 fel
 
Framridning: Det blev ingen tråkig framridning, trots att den blev lång. Marre var jättepigg och taggad till tusen! Bockade, stegrade var exempel av hans bus. Vi skrittade och helt plötsligt flyger han upp i luften, vet inte vad han blev rädd för ;) Jag kunde inte göra enkla dressyrövningar som planen var för han bara galopperade på sidan och ville inte jobba.
 
Framhoppning: Jag hoppade fram, det var lite svårt att få bra skutt eftersom Marre var så uppspelt. När han såg hindren så sköt han ifrån. Det är en sån otrolig känsla att se honom spetsa öronen framåt och öka galoppen.
Jag hoppade fram på lilla två gånger, en i varje varv. Sen hoppade jag räcket tre gånger och oxern två, varav han stannade första gången då han inte ville lyssna på mina förhållningar utan bara springa.
 
Klassen innan så var det en tjej som trillade av och landade på nacken, så ambulansen kom. Då tog det yttligare 20 min för dem att komma och sen en halvtimma för att undersöka tjejen och åka iväg. Jag var inte så pigg på att rida 80 & 90 cm vid den tiden, så jag bytte helt enkelt ner en klass så jag hoppade 70 & 80cm.
 
70cm
Marre var jättetaggad och sköt ifrån till varje hinder han såg. För att han var sån så är jag skitnöjd med vår runda! Han hoppade polkagrishindret utan att kolla särskillt mycket! Är superstolt!
Sista hindret var en oxer med plank. Inget speciellt läskigt men han sprang extra fort mot detta hindret. Han lyssnade heller inte på mina förhållningar. Så det enda jag kunde göra var att sitta och hålla om. Han blev osäker och stannade. Jag klappade bara för att lugna ner honom och pratade med honom. Sen skrittade vi lite innan vi lugnt tog om det. Då blev avståndet och hoppet väldigt fint! :)
 
80cm
Det var bara ca 3 st emellan, så jag travade och skrittade för att lugna ner honom. Sen var det in på banan igen och kolla på ryttaren innan. Misstaget jag gjorde klassen innan rättade jag till nu genom att galoppera flera varv. Marre var betydligt lugnare, men han sköt iallafall ifrån med bakbenen mot varje hinder jag styrde mot. Vi red ett hinder för att vi kom för nära, men det gör inget. Känslan var bra, hoppen var bra, så jag begär inget mer :)
 
Lägger upp bilder från Div II och dagens clear round imorgon :)
Kolla även in min andra blogg då, Photoch.blogg.se för att kolla på bilder tagna av mig :) alltså inte såna jag är med på ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0