2012-10-13 @ 12:05:00

Svar till Anonym

Men punkt två, det är ju inte alltid braa o rida på samma sätt hela tiden, då blir det ju bara tråkigt för hästen, man ska ju göra träningen även rolig för hästen så den vill jobba o vill göra saker, gör man bara en sak så kommer den ju bara bli trött på det o bli uttråkad

Jag rider med samma plan på dressyren/markarbetet men jag rider både på bana, i hagen, på ängar (som man får rida på ofc) och i skogen för att variera ;) Marengo trivs med det och det gör jag också, med lösgörande övningar och pauser.


Vad har hänt med uppdateringen? :( :( saknar att läsa din blogg

Saknar dina inlägg ! :(

tack :) Som jag sa så kom jag inte in på bloggen :( mådde skit när jag insåg att ni skulle gå in på bloggen varje dag och inte fatta varför jag slutade blogga. hoppas att ni förstår!


skada? vad hände?

Bianca fick ett "utbrott" och började galoppera och bocka. Jag blev träffad på armen och fick ett ganska djupt sår. Men det är sånt man får räkna med när man handskas med unghästar och jag var medveten om var hon kunde hitta på. Det har börjat läka nu, men jag kommer nog få ett err efter sparken. det är fortfarande svullet men jag har inte varit inne och kollat det ;)


var hittar man skärpet?

På Hööks ;) I skövde fanns de precis till höger innanför entrén, vet inte om de gör det längre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0