2012-10-30 @ 20:44:45

Pay & Jump - Geronimo

Tjejen som har Geronimo på prov heter Ella. Hon skulle starta Pay & Jump på Grevagården men ville att jag skulle rida fram honom för att trötta ut honom innan hon skulle hoppa och sen starta en högre klass efter att hon hade startat.
 
Jag red fram honom i skritt och gjorde halter och ökad/minskad skritt. Han lyssnade bra men gillade den ökade skritten mest. jag gjorde samma sak i traven och galoppen, sen skulle jag visst in på banan så jag hann inte hoppa fram mer än ett skutt på räcket. jag hoppade banan på 50cm felfritt, fast han drog mot hindren :) Efter den rundan startade Ella också 50cm, felfritt :) 
 
Skulle vara kul om jag startat 1m med Marengo, men jag ska göra det nästa gång istället. Grevagården annordnar Pay&Jump på den sista tisdagen varje månad.
 
Andra bilder kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0