2012-10-25 @ 17:33:50

Mina åsikter..

.. om
 
Gnälliga ponnyryttare
En av de värsta sakerna jag vet! Det kan ha gått hur bra som helst på banan men ekipaget har fått ett nedslag och ungarna kommer lipande ut från banan. Inte för att vara nedtryckande på något sätt, men jag tycker faktiskt att de får tuffa till sig lite.
 
Duktiga hoppryttare
Det är riktigt roligt att se en duktig hoppryttare. Jag pekar både mot hästryttare och ponnyryttare. Vad jag anser att en duktig hoppryttare är att den inte drar i hästens mun eller stör den på något sätt. Det finns så många olika typer av skickliga ryttare, det beror på åldern. Jag menar, Roffe är ju duktigare än en 6 åring. Men den 6 åringen kanske är väldigt duktig för sin ålder :)
 
Feta ponnyer
Alla ponnyer ska ju någon gång i livet få vara lite mulliga ^^ men jag tycker att man ska hålla koll så att ponnyn inte får fång, kolik osv. Ska man ut på tävlingsbanan så är det schystare att ha ponnyn i bra hull, för dens egen skull. Bra kondis, bra hull är förutsättningar för att man ska få en bra runda i bra tempo osv :)
 
"Färdiga ponnyer"
Vad jag menar är att det finns ponnyer man kan köpa som är "färdiga", alltså de som hoppar allt i alla lägen utan att man behöver göra något annat än att sitta och styra. Jag känner några sånna ponnyer men jag tycker inte att man ska dra slutsatsen när man bara har sett dem på tävling. Det finns säkert de som tror att Marengo är en sån ponny, men kollar man på resultaten och känner man honom så vet man att det inte är så. Jag tycker att det är tråkigt att rida sånna ponnyer, jag lånade en b-ponny i en månad som hoppade allt, men ska jag vara ärlig så utvecklades jag ingenting under den tiden, men har man dåligt självförtroende så skulle man kunna rida en sån ponny för att bygga upp det :)
 
Från LD till Msv på mindre än ett år
Det går för fort, jag tycker att man ska ta tid och ha roligt med sin ponny istället för att åka ut på tävlingar varje helg. Exempel på dessa situationer kan vara om man har en "färdig ponny" eller en "färdig häst". Ta tid och ha roligt istället. Jag menar inte att det är dåligt att komma upp i dem höjderna så snabbt, men jag tycker att det har gått för fort.
Med ex. Marengo så är planen att tävla några LB, sen gå ner på LD/LC igen och sen upp på höjderna. På så sätt får vi bra självförtroende:)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vilka är dom här "färdiga" ponnyerna du känner??

2012-10-26 @ 17:59:58
Postat av: Anonym

Det låter som att du tycker att det är en dödssynd att köpa en färdig ponny. Tycker det är jätte bra om man har råd att köpa en fantasisk och snäll ponny som man kan roligt med. Man köper ju en "färdig" ponny för att ha roligt! Och det här med L:D till MSV på ett år, dom flesta startar inte L:D utan startar direkt L:C och L:B, det är väll inget fel med det att gå från L:B till MSV snabbt? Det är väll jätte bra och duktigt om man kan göra det, folk kanske inte alls åker ut varje helg? Utan sätter sina nollor direkt och inte får rivningar och stopp? Man kan väll ha roligt ändå? Även om man snabbt kommer upp i klasserna betyder ju inte det att man inte har roligt? Haha! Du lånade väll en ponny för att det var ditt sista b-ponny år och för att du ville ha placeringar? Du red ju gota cupen och hur sjysst är det mot folk som rider sina första tävlingar!? Varför startade du så lågt som L:D? Du klagar på att du hatar skrikiga ponnyungar och färdiga ponnyer, men du själv då? Du startade gotacupen och gav inte någon annan en ända chans! Du är tillräckligt duktig för att starta L:A men istället startade du L:D

2012-10-26 @ 18:09:45
Postat av: Anonym

Menar inget illa, verkligen inte! :) Uttrycker bara mina åsiker, och du dina! :)

2012-10-26 @ 18:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0