2012-10-03 @ 14:42:00

Marengo 2/10

Det var visst dressyrträning. Temat var pogramridning och vi övade på hörnpasseringar och 15 meters volter. Marre var sjukt fin! Gick på tygeln och jag fick verkligen fram honom till skänkeln och han lyssnade otroligt bra på mina förhållningar! Jag fick mycket beröm av Frida och hon sa att han aldrig hade gått så bra i traven! Jag ser verkligen fram emot klubbmästerskapet i dressyr! :)
 
Våran bästa övning - Hörnpasseringar i trav :)
 
Detta lärde vi oss - Att våga länga tyttertygeln när vi passerar hörnen.
 
Detta ska vi öva på - Fortsätta att rida med den känslan
 
Hur vi ska öva på det - Jobba med lösgörande övningar på dressyrpassen.
 
Jag gjorde iordning Marres och Biancas box och Hanna gjorde iordning Figges.
(x) Göra och lägga in hö
(x) Byta vatten i boxen
(x) Mocka
(x) Ta in hästarna
 
Lite bilder från idag: 
 
Ändrade veckoschemat lite också;
Måndag: Vila
Tisdag: Hoppträning Dressyrträning
OnsdagRida ut Hoppträning
Torsdag: Dressyrpass/markarbete Rida ut
Fredag: Vila
Lördag: Rida ut
Söndag: Tävling
 
Eftersom det inte var hoppträning igår så ska jag vara med i en träningsgrupp idag som ska hoppa de nya hindren. Träningen är 17.30 på Jutagården och jag tränar för Fanny Nilsson.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0