2012-10-20 @ 19:31:10

LC & LC+5

Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
LC - 12 fel
LC+5 - 4 fel
 
Det var tävling i Falköping idag, div II sista omgången. Vi startade båda klasserna som låg på höjden 90 och 95/105cm.
 
Förklassen:
På framridningen så gjorde vi öppna och slutna, så att han skulle lyssna på på båda skänklarna. Han var väldigt uppmärksam på min vänsta skänkel men inte lika uppmärksam på den högra. Så jag jobba med många volter och skänkelvikningar. Efter det så var han rund och fin, och var snabb för hjälperna. Vi galopperade väldigt kort, nästan trav och sen längde vi för att se så att han var framför skänkeln.
 
Vi hoppade fram på lilla fyra gånger, alla med rätt galopp i landningen och bra avsprångspunkt. Vi gick vidare på räcket som vi hoppade två (?) gånger och sen oxern två gånger. Riktigt bra känsla och han stannade inte en enda gång, han rev inte heller.
 
På banan började vi med att galoppera i höger varv, stanna och nosa på ett plank och sen påbörja banan. Han kändes väldigt ärlig mot hindren, hade öronen framåt hela tiden. Vi hoppade banan felfritt tills hinder nr 6, ett rött sponsorhinder från Coop Extra som vi kom för nära på, så vi fick med oss översta bommen. Nästa hinder var ett våghinder, såklart var Marre tvungen att stanna och nosa innan han vågade hoppa. Så långt på banan hade vi 8 fel. Det sista hindret i grundomgången var ett ganska konstigt hinder, grått-rött-vitt-svart om jag minns rätt med ett plank. Vi fick ett stop där med men kom runt banan :)
 
Lagklassen:
Jag red på ungefär samma sätt på framridningen, men denna gången lyssnade han på skänklarna. På framhoppningen fick vi stopp på räcket två gånger och en gång så rev vi, mitt fel. Jag hoppade av före honom och han hade svårt att hoppa men gjorde sitt bästa. Oxern vägrade vi på första gången men sen så fick vi ett otroligt fint hopp!
 
Jag gick fram så han fick nosa på våghindret (bilden) och sen började jag galoppera och hoppade banan. Haha, jag var sjukt koncentrerad och vi fick ett skitbra flyt! Det har nog aldrig gått så bra :) Hinder 1-5 var samma på denna banan som det var på klassen innan, och samma hinder. Hinder nr 7-8 var på en tajt snäv sväng, det var inte många som klarade den. Marre råkade få med sig frambomen med bakbenen, så vi fick en rivning. Men det gjorde absolut ingenting! Vi kom över vågplanket och jag var så grymt stolt och nöjd! Han är så otroligt fin! :)
 
Laget slutade på 12 plac.
 
Photo: Vi hade lastat och skulle precis åka hem, då dånar det till i telefonen: "Åk inte hem, lag 1 kom fyra!" Här ser ni hindret som ger SRS lag 1en fjärdeplacering trots att enbart en enda ryttare gick felfritt i det laget. Det här hindret knäckte så många ekipage. Endast ett lag till omhoppning! Otroligt! Snart prisutdelning!

Kommentarer
Postat av: Anonym

på equipe står det ju att du fick 22 fel i LC? Varför ljuga?

2012-10-20 @ 23:18:31
Postat av: Anonym

Det kan helt omöjligt legat på 105! 105 är ju L:B+5 och den höjden ligger inte div 2 på. Möjligtvis div. 1 :)

2012-10-21 @ 19:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0