2012-10-29 @ 15:46:00

Klubbmästerskap

Caroline Hoerschelmann & Geronimo & Ekhagens Marengo
30cm & 50cm, 70cm & 90cm
 
Geronimo:
Jag red fram ordentligt och kände på honom i skritt först, sen trav och sist galopp. Jag tesade att göra halter och övergångar och han lyssnade jättesnabbt på hjälper och förhållningar. Han slängde med huvudet när man rörde lite i tyglarna och när jag skulle hoppa så var han het de 2-3 galoppsprång innan hindren och efter hindren. Därför fick vi inte alltid rätt avsprångspunkt, det var svårt att avgöra när han skulle sticka mot hindret. I 30cm fick vi två nedslag för han lyfte inte på hovarna ordentligt och jag la några volter, och i 50cm blev vi felfria. Geronimo var sjukt go, det kändes som om han kunde hoppa hur högt som helst, han tvekar aldrig mot hinder. 
 
Marengo
Det blev lite ont om tid och därför blev det ingen riktig framridning. Min kompis ledde honom medans jag tävlade Geronimo, så han var framskrittad. Jag hoppade upp och travade och galopperade innan jag gick in på framhoppningen. Vi hoppade fram och gick in på banan, 70cm. Det blev en felfri, skitsnygg runda! Han var pigg och väldigt framåt, ville hoppa allt han såg. I LC  så fick vi ett nedslag för jag missade en förhållning, så vi kom för nära, men vi hade en snabb tid vilket gjorde att vi hamnade på en 3:e placering :)
 
Bilder kommer! Är i Uddevalla och myser med kattungar, så jag kan inte lägga upp några just nu;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0