2012-10-13 @ 18:49:00

Hopptävling 7/10

Gör ett lite kortare inlägg om tävlingen :)
 
Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
Skultorps Ryttarsällskap, Skövde
LD+5 Utesluten
LC Utesluten
 
LD+5
På framhoppningen kändes det ganska bra. Jag hade gärna hoppat några skutt till innan jag gick in på banan men jag hann inte. Inne på banan så började jag galoppera några varv när ryttaren innan kom i mål för att vi inte skulle starta direkt när domaren sa 'varsegod och rid'. Jag var lite extra spänd för det var Skultorps NYA sponsorhinder! Det kändes faktiskt som man var på Grevagården och tävlade :) så alla ni som hela tiden klagar på Skultorps hinder kan inte längre säga något.
Vi hoppade första hindret, stannade på andra men kom över det, stannade på tredje men kom över det och likadant på hinder nr fem. Efteråt så pratade jag med min tränare Frida Hansson som sa att han inte var framför skänkeln, vilket kändes tydligt. Så till nästa klass kom vi överrens om att jag inte skulle rida stilhoppning (vilket jag ofta hör att jag gör) utan verkligen skänkla på honom.
 
LC
Det gjorde inte så stor nytta på banan men på framhoppningen kändes det superbra! Vi fick inga stopp och han var het :) men sen skulle vi gå in på banan igen och med en så dålig runda i bagaget så var det inte så roligt att gå in på banan, men Marengo kändes bra och framför skänkeln denna gången. Men jag fattar inte vad som hände, han stannade på alla tre första hindren (men vi kom över alla tre) och Frida hade missat min start så hon kunde inte svara på det. Marre stannade flera meter innan hindren och ville inte hoppa förens han fick nosa på dem.
 
Nu ska vi träna och träna på dessa hinder så att han fattar att det inte är farligt.
 
fler bilder från tävlingen kommer upp på måndag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Han verkar vara väldigt tittig, är det så? För det måste väl vara väldigt frustrerande för dig att han stannar och tittar och sen hoppar andra gången utan problem? Jag kanske har fel, men det är så jag uppfattar det jag läser.

2012-10-14 @ 13:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0