2012-10-15 @ 10:26:00

Följdfråga från Malin

Följdfråga då; Är det inte väldigt jobbigt och frustrerande för dig? Ni har ju som mål att han ska gåMsv så småningom, har du skrivit och upp i LA och Msv så är det ju oftast väldigt mycket att titta på. Han hoppar ju väldigt bra men det blir kanske svårt om han tittar. Kan man träna bort det på något sätt eller handlar det helt enkelt om tävlingsrutin?
 
Jag har tagit det som en utmaning men visst är det jobbigt ibland. Jag menar, det är ju inte så kul att gå in på en bana och vägra ut sig på de första hindren men det tar tid att träna bort och det är något vi siktar mot. Det gäller att vi hoppar många olika titthinder så att jag lär mig hur jag ska rida och åka på många tävlingar för att få hoppa olika typer av hinder med olika väder och omständigheter. Han kommer alltid att vara lite tittig, men vårt mål är att minska det så mycket som möjligt. Jag kommer tävla på små höjder (Ld, Lc, Lb) för att till slut bara kunna gå in och göra felfria rundor och bygga upp självförtroendet men jag anser inte att det kommer hindra oss från att klättra upp i klasserna tillslut;) Så det handlar om att träna bort det på tävling och även på träning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0