2012-11-04 @ 11:12:00

Svar på kommentar

Bra skrivit Alva men det är väldigt lätt för dig att säga som får färdiga ponnys som hoppar hus. (Både Silver Boy och Champagne gick Msv när du fick dom och Little Grannus hoppar ju hus i varenda läge och ni kvalade ju direkt) Och vad spelar det för roll om jag inte känner henne? Resultat och kapacitet ändras inte för det ;) Men tycker det är bra att du "stöttar" din kompis. 
Men absolut Alva har en poäng, och det var aldrig någon mening att det skulle vara negativ kritik, var bara nyfiken på ditt resonemang Caroline. För jag hoppas verkligen att det ska gå bra för er, du har en så fin ponny och du rider väldigt bra, precis som Alva skriver!
 
Ava är en superduktig ryttare, men jag kommenterar inte det första du skrev.
Tack :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skumpan har heller inte varit någon dans på rosor, hon verkar så himla lätt men hon är en fruktansvärt svår ponny. Hon kräver så otroligt mycket, man måste rida med känsla och finess. Hon går upp till L:B där man bara behöver hålla om med benen. Men sedan i L:A är det kört, då måste rida som bara den. Det GÅR INTE att säga hur man ska rida, det måste man själv hitta ett sätt. Och Grannus, han kunde INGENTING när jag fick honom, han är INGEN färdig ponny, han hade gått L:B när jag fick honom. Han har jag också fått slita med, han skenade också när jag red honom. Men jag kämpade och trimmade, trimmade och trimmade. Med hjälp av mina fantastiska tränare och föräldrar har jag nu en GRYM ponny, han är lugn i hoppningen och kan det mesta i dressyren och ALLT har jag gjort SJÄLV. Du är bara avundsjuk, kan du inte bara erkänna det?? Jag har ALDRIG, ALDRIG fått något jag pekat på eller tjatat mig till. Jag har bara underbara föräldrar som gör allt för mig och ställer upp. Och allt jag äger, har jag FÖRTJÄNAT! Mitt liv har aldrig varit en dans på rosor som alla tror. Att jag och Grannus nästan är kvalade till L:A är inte för att jag har tur, eller har färdiga ponnyer. Jag har kämpat med Grannus, om jag får säga det själv så tycker jag att jag är duktig, jag och Grannus är ett dream-team. Vi passar ihop som ler och långhalm. Han är duktig, för att jag är duktig. Jag har lärt honom, men jag har inte gjort allt. Jag har gjort många misstag men som tur har jag en amazing ponny som räddar mig. Och vad ska jag göra åt det? Du är bara jävligt avundsjuk, du har uppenbarligen inget liv eftersom att du bara klagar och är elak mot andra. Du är helt enkelt bara avundsjuk att jag kommer sedan kommer ha sveriges finaste d-ponny, för Grannus är GRYM. Han kliver över 1.30 som INGENTING. Nu är han tyvärr skadad men sedan är vi fit for fight igen och då jävlar. Då kommer alla som aldrig trott på mig får se! Jag fick massa hatkommentarer om att jag aldrig skulle klara av honom, att jag skulle förstöra honom så att jag sedan skulle få sälja honom på blocket. Men nej, alla ska få se - watch me. I promise.

2012-11-04 @ 19:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0