2012-11-28 @ 15:34:20

Hårt dressyrpass 27/11

Det var dressyrträning på Juta igår. Marengo var pigg och framåt, men inte riktigt framför skänkeln. I början av träningen red vi på en kvadrtat, ungefär 40 m bred. Min och Marengos uppgift var att ha en lägre form, så att han nästan skulle skritta och trava på lång tygel, fast fortfarande jobba med ryggen och ha kontakt :) det gick riktigt bra!  han var lite spänd i traven och därför längde jag inte tygeln helt, men i skritten så gick han underbart bra :)
 
Efter den övningen så skulle vi trava och galoppera på en 20-metersvolt med en bom som vi skulle trava över. När vi travat över bommen skulle vi räkna stegen/sprången runt volten tills nästa gång vi galopperande över den. Vi fick 23 och ibland 24 språng om jag minns rätt ;) vi skulle lägga till/ta bort galoppsprång och travsteg också. riktigt bra övning, han tyckte att det var lite jobbigt mot slutet och gjorde ett av sina kända utbrott, men jag är väldigt nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0