2012-11-01 @ 22:57:00

Följdfråga 2

Men du har ju inte hoppat det med honom? Då är det väll inte så små hinder för er två tsm? 
O det är la bra höjd för er? Era resultat är ju inte på topp.
 
Jag tycker inte att vi måste ha felfria rundor för att gå upp i höjderna. Det viktigaste är att jag och Marengo känner oss redo. För mig är det små hinder, för oss är det små hinder eftersom jag vet att vi klarar det superlätt, det är inget snack om saken. Vi måste bara hitta ett läge på tävling som vi trivs med. På träning hoppar vi upp till 1.10 än så länge utan problem. Jag vet inte om du har sett oss tävla men då bord du ha sett hur lätt han hoppar över 90 cm hinder. För oss är det småhinder. Om det hjälper att övertyga dig så har vi anmält oss till vår första LB.
 
Jag fattar inte varför alla alltd babblar om resultat? Varför är det så himla viktigt? För mig och Marengo är det viktigaste att känna att vi är redo och har roligt
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har sett dig tävla, ja!
Men är det inte bättre o försöka få fina stabila rundor, även felfria rundor innan man går upp i klasserna?
För hoppar man inte felfritt 90, hur ska man då hoppa felfritt 1,10?
Det handlar inte bara om resultat men enligt mig så tycker jag att man hellre satsar på felfria rundor i 90 innan man går upp, för det är.ju inte snällt mot hästen o hoppa högre, o högre, bara för att man vill komma upp i klasser! Lite måste man tänka på en hästs välmående.
Men det är min åsikt.

2012-11-02 @ 04:14:17
Postat av: Malin

Det är inte jag som har skrivit de tidigare kommentarerna men måste fråga hur dina tankar går i detta ämne. Om man inte klarar en nivå utan några fel varför då gå upp på en högre höjd innan man har varit felfri på höjden innan? Det blir ju svårare på nästa höjd på alla sätt, svårare bana, svårare hinder, svårare avstånd osv. Om man då inte klarar den lägre höjden är det ju en väldigt liten chans att man klarar nästa höjd utan fel. Förstår att ni kan känna er redo, han hoppar superbra men jag fattar inte varför du har så bråttom? Du har ju själv sagt att du inte ska stressa och att ni har all tid i världen men då fattar jag verkligen inte varför du inte chillar lite och ser till att ni är säkra i LC innan ni går på LB? Visst, nu behöver du ju inte bry dig om nollor men eftersom du har sagt att han kommer gå Msv efter ett tag så kommer du ju behöva bry dig om resultat oavsett du vill eller inte, du måste ju ha 3 nollor i LA för att starta Msv.
Sen så är det ju stooor skillnad på träning och tävling. De finns ju de ponnyer som hoppar 1.30 banor på träning utan problem men som inte ens kommer runt LC på tävling. Det är ju självklart ditt val men jag är bara rädd att du ska köra hans självförtroende i botten och gå upp i höjderna innan han känner att det han gör på tävling är väldigt lätt. Att hålla självförtroendet på topp är ju så viktigt.
Men oavsett vad du väljer eller hur du gör så hoppas jag att du gör rätt val och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra i LB debuten! Hoppas du visar oss att vi har fel! :) Håller alla tummar :)

2012-11-02 @ 10:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0