2012-05-09 @ 16:20:14

Träningshoppn 8/5

Igår var jag som sagt på Grevagården på Träningshoppning :)
Det gick bra och är nöjd, även om jag landa på backen en gång!

60cm
Det gick bra och Marre var förvånande lugn, det gick jättebra på framridningen och han var jättefin! På banan hade vi ett bra grundtempo, bra avsprång med rätt avståndspunkt. Men när vi skulle hoppa hinder nr 7, en oxer med grind som var blå/vit, så ville inte Marre. Han tvärnitade flera meter ifrån och kastade sig till vänster. Jag var inte beredd och åkte av. Men det var bara att hoppa upp igen och ta nya tag. Så när jag satt i sadeln igen så travade jag mot hindret men det gick inte. Till slut så fick banbyggaren lägga ner bakbommen så att det blev ett räcke. Marre var tveksam men jag stöttade honom så att vi hoppade över ändå. Han hoppade högt över men det blev ett fint hopp. Sista hindret fick man välja mellan ett vanligt räcke och ett räcke med vattenmatta under. Jag valde det utan vattenmatta. Även om jag var sandig så var jag nöjd med vår runda!

70cm
Marre var redan framriden och framhoppad så emellan klasserna höll jag honom bara varm när jag red fram och tillbaka vid ridhusväggen. När jag fick gå in på framhoppningen så travade jag och galopperade Marre, men hoppade inget. När jag gick in på banan för andra gången så tänkte jag inget på föregående runda utan tog den här som en ny utmaning. Det första jag gjorde när jag kom in på banan var att trava runt oxern i båda varven. Jag hade ett bra grundtempo denna gången med, men råkade få in ngt halvt galoppsprång. Men han kändes fin och pigg ;) När vi kom mot det 7 hindret så sstannade vi första gången men då travade jag runt hindret i båda varven igen innan jag kom mot det. Jag tänkte trava mot hindret men han var ganska het, så då galopperade jag ist och då hoppade han! Kändes riktigt bra!

Efter jag hoppat andra rundan så kom en av min syrras kompisar fram och sa att Marre var skitfin och frågade hur gammal han var, vilken ras och hur länge jag haft honom. Hon sa att vi passade jättebra ihop och att han var en av de finaste hästarna hon sett. När jag skulle gå hem så mötte jag en gubbe som kollade på Marengo en lång stund innan han frågade 'Är det där ett fullblod??' jag skrattade lite och svarade att Marre är en renrasig connemara, och jag tror aldrig, att jag har sett en människa bli så förvånad! Trodde att ögonen skulle hoppa ur ett tag! haha.. Sen berömde han min sits och att jag ändå satt kvar på Marres alla stopp och kast åt sidorna. Man blir så glad när folk berömmer en! Att en kort mening kan göra en annan människa så himla glad!!
En lyckad dag och ett steg närmare min och Marres tävlingssesong! :))





Kommentarer
Postat av: Malin

Vem av Angelicas kompisar var det? :)

2012-05-09 @ 16:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0