2012-05-14 @ 11:46:05

Terrängträning!

Jag överlevde!
Igår så var det terrängträning på Ljuslingbacken :) Trodde att jag skulle trilla av för att han skulle tagga upp sig men han var riktigt lugn faktiskt! Jag gick till banan och det tog precis en timma. Vi hade en bra framridning med trav och galopp utan bockningar! Marre gick kontrollerat och han var enkel att korta och öka. Vi hade ett bra flyt och fick bra avsprång! Det kunde faktiskt inte gå så mycket bättre och jag vill absolut träna där igen! Fälttävlan kanske är ngt för mig och Marre? :)

Vi hoppade kulvurtar (stav.), räcken och oxrar av stockar, träd, hus och så red vi i vatten.
Vi värmde upp på tre stockar som låg i en liten pyramid i trav och galopp. Sen gick vi över på mycket större stockar innan vi hoppade ett hus. Marre var lite tittig men Kasterman lärde mig att hästarna tar "kort" på hindren och sätter in i sitt fotoalbum, och då måste de få tid på sig så jag började att hoppa alla hindren i långsam trav. På hela träningen stannade Marre bara en gång, och jag tror att om jag galopperat första gången så skulle han stannat mer. Han fick tid på sig och vi hoppade över alla hindren som om det ite var någoting. Det hindret Marre stannade på var en kulvurt som såg ut som en bänk ;) Han tyckte att det var lite otäckt när vi skulle rida genom vattnet, men med lite draghjälp så gick det bra.
Marre var pigg hela träningen och väldigt positiv!! De andra ska ta fälttävlanskortet, men jag har redan tagit det.. Men om man får så vill jag gjärna ta det en gång till! ;)

Här kommer några bilder, mamma var fotograf så det är inte konstigt om några blev suddiga ;) hehe.. är också lite efter i sitsen på vissa hinder, inte beredd på att han hoppade så studdsigt
 ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0