2012-05-06 @ 18:52:33

Marengo 5/5 & 6/5

5/5
Idag så fyllde Jessica år och jag gav henne en sak man har runt halsen
när man tävlar. Lite special var den.. Hon blev jätteglad, vilket var bra :)
Kl. 11 kom hovslagaren för att kolla på två stora sprickor som Marre fått i
hovarna, men det var ingen fara, utan det var gamla tramp han fått som
föl. Det var ingen fara att rida och Marre ska skos imorgon (måndag) kväll.
Jag gjorde iordning honom och mötte Jessica på Lollipop, vi skulle rida till
grustaget. Helt plötsligt började Marre att stegra och kasta sig, vilket inte jag
var beredd på, så jag landade med en duns på marken. Marre stod lugnt still
och kollade på mig som om han sa 'varför sitter du där för?'
Jag skrattade lite innan jag hoppade upp igen. Efter en halvtimma var vi borta
vid grustaget och jag klättrade lite och red på en volt. Riktigt nöjd faktiskt,
även om jag hade lite ont i baken! :)

6/5
När jag kom till stallet så sov Marre i hagen. Han var urgullig och jag passade
på att ta lite kort :) 
Jag  trodde att Marre skulle vara trött idag efter gårdagens tuffa pass, men det
var bara lite träningsvärk i bakbenen, annars var han pigg som tusan!
Hur hårt måste han gå för att bli trött? haha..
 
Mamma ledde honom vid vägen och hoppade upp vid ett ställe som heter Österhög,
typ en halv km från stallet. Han skulle bara trava men jag lyckades få honom
att "skritta" ändå :) Men sen kom det en bil och jag skulle trava bort till en väg
bortom Österhög gård, men så fort jag nuddade Marre med skänkeln så började
han galoppera. Bilen svängde in på gården och Marre började skritta lugnt igen.
Loringarundan som vägen jag red idag heter är ca 5 km lång och efter halva
vägen ligger en äng som jag red lite på. Han gick fint och är nöjd! När jag var
nöjd så galopperade vi längst kanten på ängen, och Marre tyckte det var hur
kul som helst! Efter loringarundan så gick jag till Jutagården och galopperade i
deras padock två varv. Det gick superbra och är lika nöjd idag ^^

Outfiten var regnbågsfärgad idag och igår ^^ hehe, Inte den finaste, vet..<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0