2012-05-19 @ 19:20:33

Div III, omg II

Idag tävlade jag en c-ponny som heter Chempion i Gotacupen. Jag red fram länge för att komma in i ridningen. Han frustade och gick ner på tygeln och var helt enkelt skitfin! Sen skulle jag gå in på framhoppningen och där hoppade jag fram på krysset två gånger, en i trav och en gång i galopp. Två gånger på räcket och två gånger på oxern. Det gick bra med bra avsprång :) Inne på banan så var grunden 9 hinder och omhoppningen 4 :) Jag hade en snabb galopp men ändå kontrollerat och fick bra avsprång. Jag kom till omhoppning och var även där felfri. En riktigt bra runda! Dock satsade jag på att komma runt banan eftersom det är första gången sen i julas som jag red Chemp. Det blev ingen placering men en bra tid. Startade bara förklassen ;)
Jutas lag 1 kom på andra plats, och lag 2 gick det inge vidare för.. Men en lyckad tävlingsdag med fint väder och välorginiserad anläggning! Vill absolut tävla där igen!

(Tyvärr inga bilder på mig och Chemp ännu.. Bild i repris)




Kommentarer
Postat av: Malin

Menar inte att vara otrevlig eller något nu men tycker du verkligen att Mölltorp har en bra tävlingsanläggning? :s Isåfall kan du inte ha tävlat på många ställen.., eller har jag fel? Jag tycker Mölltorp, Binneberg och Norrahammar-Taberg har de sämsta tävlingsanläggningarna. Grevagården, Tidaholm, Trollhättan och Uddevalla (utebanan), har bäst tävlingsplatser. Men smaken är olika :) Kul att du fick till en bra runda iallafall! :)

2012-05-19 @ 19:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0