2012-06-12 @ 13:21:47

Dagens pass

Idag så är det sista träningen med Marre på Juta, för den här terminen det vill säga! Vi fick önska vad vi skulle göra och då bestämde min grupp att vi ville till terrängen, vilket jag inte säger nej till! Marre är nog pigg som vanligt, men vi hade ett jobbigt dressyrpass igår, så lite trött bör han vara..
- Mitt mål i Jun & Juli blir att träna dressyr; öppna, slutna, skänkelvikningar, fram- och bakdelsvändningar m.m. för att få extra koll på hjälperna. Vet jag hur jag ska använda dem rätt, så kan det hjälpa mot bockningarna är tanken. Dressyr är tråkigt men "dressyr är nyckeln till allt". Kan man rida dressyr så sägs det att man kan rida hästen på ett bra och korrekt sätt. Men som sagt så är det terräng idag, så nu ska jag komma in i "hopp-tankar" :) Ska bli roligt att få hoppa Marre igen. Har nämligen inte gjort det på ett tag.

DAGENS OUTFIT;

Ridstövlar - Treadstone Field (mina stövlar är typ sönder, men det går att rida i dem)
Benskydd - Catago
Ridbyxor - Copperfield
Schabrak - Hansbo
Tröja - Basic Sweat vest
Träns - Claridge House

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0