2012-06-05 @ 23:04:00

Marengo 5/6

Idag så var det dressyrlektion på Juta. Vi började att rida ute men sen sen så ösregnade det, så vi skyndade oss in i ridhuset. Dagens övningar var öppna och förvänd galopp på serpentiner. Jag och Marre började på öppna i skritt och trav innan Frida (min tränare) undrade om hon fick prova att rida Marre. Han gick jättefint i skritten och traven! Det kändes konstigt att se honom från marken, men det var nog bra för mig. Han har ett väldigt högt steg och gick fint på tygeln men var lite ostadig. När jag fick hoppa upp igen så fick jag i uppdrag att få honom stadig i skritt, trav och göra galoppfattningar från skritt. Det gick bra och i galoppfattningarna så ville han inte de två första gångerna, men sen så gick det bra. Det blev inga förvända galopper men vi fick en nyttig träning som jag ska fortsätta träna på! :)

Svar på kommentar häär :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0