2012-06-16 @ 20:07:47

Marengo 16/6

Idag så red jag ut igen. Jag red en kortare runda på ringvägen, som tar ca 45 min - 1 timma. Marre skötte sig bra och bockade inte en enda gång! Vi skrittade fram ganska länge innan vi travade fram för att sedan galoppera. När vi hade kommit runt halva rundan och kom till en galoppsträcka, så mötte vi en tjej med hennes islandshäst. De är grannar med gården där Marre bor och har två slandshästar. Vi skittade och pratade en bit innan vi galopperade på sträckan. Hon frågade om min nya snygga ponny och sa att han liknade en arabhingst, både i utseende och sätt. Men han är ju connemara och valack, även om man inte kan tro det ;) Vi galopperade hemåt och travade av. På vägen hem så stog det en traktor, som man inte kunde gå förbi. Men jag fick gå genom grannarnas gård så jag slapp vänta på att de skulle flytta traktorn. Det var jättesnällt av henne:)

Juste, har anmält mig till Ållympiaden. Det blev lokal LC och LC+5.
Jag anmälde mig oxå till en lokal hoppning i Floby den 1/7. Då startar jag LD+5 :)



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Såg att julle är till salu igen, synd att de inte passade ihop :(

2012-06-16 @ 21:56:57
URL: http://crazypony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0