2012-06-11 @ 07:37:00

Helgen v23

Usch, vilken kass uppdatering det har varit i helgen! INTE okej!

Fredag 8/6
Efter skolan gick jag en långpromenad med vår hund chili. Mamma hämtade oss när vi nådde slutpunkten vilket var hos min kompis. Då åkte vi direkt till skara för mina Treadstone stövlar har gått sönder. Mamma beställde något och jag gissar på ett par Falsterbo gtx, de kostar bara 999:- just nu. När jag letade stövlar så provade jag ett par Falsterbo och därför visste mamma vilken storlek jag har. Men det blir inga tävlingsstövlar, utan bara träning och vardag. Är inte så förtjust i de nämligen.. Stövlarna kommer på onsdag (?).. tror jag..

Lördag 9/6
Jag åkte till stan med en kompis, vi köpte avslutningskläder (ni får se bilder på torsdag) Sen när vi hittat vad vi letade efter så åkte vi hem.
När jag kom hem så åkte jag till stallet. Jag red ut och red till Sandtaget, en plats med sandberg som man kan gå upp och nerför för att träna hästens bak- och frambensmuskler. Marre tyckte det var skitkul!

Söndag 10/6
Jag tänkte åka ut till stallet på morgonen, men då ringde min faster och berättade att hennes katt (som skulle få kattungar i veckan, inte hade fått. Hon ville att jag skulle följa med till Skaras djurklinik. Det slutade med 7 timmar på kliniken, en mamma katt och 4 små vita kattungar!<3
Var ganska trött efter det, så det blev premiär att rida Marre barbacka! (galopperade inget) han gick jätteba, men tror att han hade lite träningsvärk:)
Outfiten var; Nyångrön halsring, jacka och pannband. Svart träns, hjälm och väst + jumpaskor ;)

Tråkiga nyheter
Min förra ponny Julius, som vi sålde i Mars är tillsalu igen. Hans ägare Hilda orkar inte driva fram honom som han behöver, och har därför bestämt sig att sälja honom. Jag trodde faktiskt att vi hittat en tjej som visste att han var seg men tog det som en utmaning, som jag gjorde. Men så var det inte.. Så han är tillsalu igen<3

Goda nyheter!
Hilda ska resa utomlands v.28-30, så då ska Julle komma till mig!<3 Är tyvärr i Falsterbo v28, så mamma får ta hand om honom den veckan. Har saknar honom såå mycket och ska bli roligt att få rida honom igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0