2012-07-23 @ 14:50:25

Svar på kommentar

Anonym
 
Rider du ut dagen innan tävling? Det är ju sista chansen att se att alla knappar funkar och att känna efter så allt är förberett och klart. Känna så att saker och ting känns som det ska. Jag brukar alltid rida ett lättare dressyrpass och jobba med lösgörande övningar så min ponny känns lösgjord, avslappnad och förberedd. Absolut inget hårt eller långt pass utan bara ca 20-30 min så han blir lösgjord och känns fräsch.
Alla har sina olika knep :) hoppas det går bra på lördag! Ska dit och titta på lördag och tävla på söndag
 
 
Svar: Jag rider ut för att få Marre avslappnad. Är det så att jag vill testa knapparna så gör jag lite skänkelvikningar och övergångar på skogsvägarna. Men för det mesta så vill jag bara hitta lugnet och få Marre att slappna av och inte bli för spänd. Det som passar bäst före tävlingsdagen beror på hur ryttaren är och vilken typ av ponny man har. Jag och Marre skrittar och travar en liten runda som tar ca 30 minuter. Det är det som fungerar bäst för mig och Marre.
Tackar! Hoppas det går bra för dig oxå! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0