2012-07-20 @ 19:55:20

Lite update ^^

Jag ska tävla på Ållympiaden den 28/7 och då måste jag ju skriva hur det går! 
Idag är det fredag, så jag har 8 dagar kvar tills tävlingen. Idag så red jag upp och ner för sandberg, och Marre tyckte att det va lite jobbigt i slutet när vi tog tuffare backar men har kämpade upp till toppen. Riktigt duktig och skrittade hela vägen upp. Han kommer nog ha träningsvärk imorgon men skit vilka muskler han har fått efter att vi har klättrat :)
Har en liten plan om hur jag ska rida tills tävlingsdagen;
Fredag: Klättra. Bygga upp muskler i fram- och bakbenen. 
Lördag: Dressyr. För att motverka underhals och bygga upp muskler. 
Söndag: Uteritt. För att få lite variation och ha en rolig runda!
Måndag:  Hoppträning. Med fokus på kombination.
Tisdag: Lugnare uteritt. För att han säkert har träningsvärk och inte ska stå dagen efter hoppträning.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Lugnare uteritt. För att komma igång lugnt ;)
Fredag: Uteritt. För att få kontakt och ha kul!
Lördag: Tävlingsdag^^
 
  
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rider du ut dagen innan tävling? Det är ju sista chansen att se att alla knappar funkar och att känna efter så allt är förberett och klart. Känna så att saker och ting känns som det ska. Jag brukar alltid rida ett lättare dressyrpass och jobba med lösgörande övningar så min ponny känns lösgjord, avslappnad och förberedd. Absolut inget hårt eller långt pass utan bara ca 20-30 min så han blir lösgjord och känns fräsch.

Alla har sina olika knep :) hoppas det går bra på lördag! Ska dit och titta på lördag och tävla på söndag

2012-07-22 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0