2012-07-01 @ 16:41:56

Hopptävling 1/7

Idag så tävlade jag och Marre i Floby. Vi startade enklass, LD+5 vilket motsvarar 85cm.
Hade två fotografer med mig, men har tyvärr inte fått bilderna än ;)
Testade en ny outfit idag, limegrön :))
 
 
Framridning:
Det var regnit och gägga överallt.. Jag red fram en timma innan framhoppningen, vilket verkligen behövdes..
Jag hoppade upp i sadeln och det första Marre gjorde var att hoppa och stegra, men han slutade när han fattade att jag inte skulle trillade av. Framridningen var en bit av padocken där banan var. Jag skrittade utanför så att Marre skulle lugna sig och sen gick vi in. Det var ganska många ponnyer inne på framridningen, så jag började inte trava förens det blivit lite lugnande. När jag travat fram så kollade jag så att det inte var några andra i närheten innan jag fattade galopp. Han lyssnade jättebra på halvhalterna och skänklarna, men han bockade i början av galoppen. Ett så kallat "mini-utbrott". Efter utbrottet lät jag honom galoppera ute på spåret.  
 
Framhoppning:
Vi började på krysset en gång i varje varv i galopp. Det blev perfekt avsprångspunkt och Marre hoppade en bra bit över bommarna. Sen hoppade vi räcket en gång utan problem. Jag kom mot oxern en gång och Marre tvekade lite, men jag stöttade honom och vi hoppade över. Nästa gång jag skulle komma på oxern så red det en tjej mitt i vägen, så jag och Marre var tvungna att stanna för att inte krocka. Blir så sur på såna när man ropar 'OXER' och de inte bryr sig! Men sen kom vi en gång till och då gick det utan problem.
När vi var klara inne på framhoppningen så var det dags för att gå ut i regnet igen, mot banan..
 
 
Inne på banan:
Jag skrittade vid ett plank för att se hur Marre reagerade, och han tyckte inteee om det. Men hindret var i omhoppningen, så det var inget speciellt att bry sig om.
Jag fattade galopp och han bockade lite innan vi fick fart. Marre tvekade vid första hindret (oxer) men jag stöttade och vi hoppade över. Andra hindret gick bra men Marre hade inte tänkt hoppa det tredje hindret, som var en oxer med plank. Han stannade men när vi tog om det hoppade han över, tvekande. Resten av banan gick galant och vi slutade grundomgången med 4 fel på hinder, men en ganska bra placering ändå! :)
 
 
Jag tycker att floby har bra tävlingar, men deras underlag i utebanan var jättehalt eftersom det regnat hela dagen. Hade faktiskt önskat att de hade sladdat banan från alla ojämnheter efter hovar och lerpölar. Ändå en bra och lätt bana. Anläggningen var liten och därför var det enkelt att hitta.
 
---
BILDERNA KOMMER SÅ FORT JAG FÅTT DEM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uppdatering?

2012-07-04 @ 23:13:48
Postat av: Alva

Din dåliga uppdatering är oförlåtlig Carro!

2012-07-09 @ 20:34:22
URL: http://ponygeek.blogg.se
Postat av: Alva

Din dåliga uppdatering är oförlåtlig Carro!

2012-07-09 @ 20:34:25
URL: http://ponygeek.blogg.se
Postat av: Malin

Vad har hänt med uppdateringen?

2012-07-15 @ 09:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0