2012-07-30 @ 13:43:00

Ållympiaden 2012

Caroline Hoerschelmann & Ekhagens Marengo
27/7- 2012 - Falbygdens hf
LC & LC+
Bilder från Equipe
 
Lördag
 
LC (90cm):
Framridning:
Vi lastade ut Marre 45 minuter innan start. Det märktes direkt att han kände igen sig och tyckte att det var spännande. Vi red fram i nya ridhuset och gjorde lite öppna, slutna, skänkelvikningar osv. i skritt för att se så att han lyssnade på skänklarna ordentligt. Sen travade jag ett varv i varje varv innan jag började med samma övningar fast i trav. Marre var superduktig och lyssnade på alla hjälper. Sen försökte vi galoppera lite, men eftersom det var ganska många i ridhuset och Marre kan bocka så galopperade jag istället fram i framhoppningen.
 
Framhoppning:
Vi började med att galoppera fram i båda varven och sen skritta lite innan vi började hoppa fram.
Första hindret vi hoppade var det lilla i mitten. Vi kom nära första gången från höger varv, men vi bytte galopp fint och landade i vänster galopp för att gå ut i vänster varv. I vänster varv så kom vi ganska bra, men Marre orkade inte lyfta på benen, så vi slog i hindret lite lätt. Vi tog det en gång till i höger varv och då fick vi en bra avsprångspunkt och ett bra språng. Nästa hinder vi hoppade var ett räcke, och det hoppade vi utan problem två ggr. Oxern flög vi över utan problem en gång och sen tyckte jag att det räckte. Vi hade fått bra språng, och en bra känsla att ta med ut på banan.
 
På Banan:
Vi skrittade runt och han fick se titthindren som fanns på banan när ekipaget innan hoppade. När speakern sa 'Varsegod och rid' till mig och Marre så fattade jag galopp, och vi galopperade ett varv innan vi gick igenom start. Grunden flöt på bra och vi fick bra avsprångspunkter förutom en gång, då han skyggade från publiken, så vi kom nära ett på hindet nr 7, vilket var ett räcke. Men han hoppade över och vi kom lite snett på hinder nr 8, en oxer som stod ett bit ifrån hinder nr 7. Men det gick bra och omhoppningen startade. Vi gjorde inga jättesnäva svängar, men vi gick innanför några hinder så att vi sparade på oss några sekunder. Omhoppningen gick felfritt och vi slutade på tiden 24.84.
 
Resultat:
Vi slutade på en 4:e placering, vilket jag aldrig hade trott vi skulle göra. Det var 4 placeringar, så jag och Marre låg precis på gränsen. Retligt nog var vi endast några tiondels sekunder från den 3:e placerade, men jag trodde ju inte ens att vi skulle bli placerade! Det var mitt och Marres första ärevarv och så kul han tyckte det var! På långsidan galopperade han på och hade öronen framåt hela tiden! :)
 
 
LC+ (95cm):
Framridning:
Vi lastade ut ca 30 min innan start eftersom han redan hade gått en klass, så vi behövde inte rida fram ganska länge. Vi red i nya ridhuset igen och gjorde lite skänkelvikningar i skritt innan vi började trava. Nu var det bara jag och 3 till i ridhuset, så jag galopperade fram där också.
 
Framhoppning:
Usch vilket väder det var! Spöregn och åska. Tävlingen var nära på att avbrytas, men den fortsatte iallafall tills klassen var slut. Vet inte hur det blev sen för vi åkte hem.
Vi hoppade lilla en gång i varje varv och fick bra avsprång. Räcket hoppade vi tre gånger varav första blev lite nära. Jag struntade i att hoppa fram på oxern och lämnade istället framhoppningen för att ta skydd under några träd.
 
På Banan:
När vi väntade på att få gå in på banan så kände funktionärerna vid insläppet igen Marre. De hälsade på honom och sa att han hade blivit jättefin och att det såg bra ut i första klassen.
Det var halt, lerigt och joggigt för hästarna att hoppa i det tunga underlaget. Vi hoppade de tre första hindren men fick stopp på det 4:e, en oxer. Men jag styrde bara undan och kom emot det en gång till, och då hoppade vi. Vi slutade grunden på 12 fel, ett stop och en rivning. Jag var nöjd och Marre med.
 
Resultat:
Vi kom på 14:e plats.
 
 
 
BILDER FRÅN KLASS 1
 
 
Klass 1
 
BILDER FRÅN KLASS 2
Klass 2
 
Söndag:
Jag åkte till tävlingen för att fota, men jag hade inte jättemycket batteri kvar i min kamera, så jag fotade hela första klassen och lite i de andra.
Jag kan ha bilder på dig, mejla [email protected] för mer info och bilder.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Snälla kan du inte börja blogga igen? Älskar din blogg och den är så grymt bra!!! =)

2012-07-31 @ 11:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0