2012-12-23 @ 11:01:00

Svar på kommentar

Anonym: 
Hahaha asså va? 
Det är la inte alls samma sak för hästen att g i hagen o motioneras lätt i två timmar.. 
I en hage väljer hästen själv när den vill stå still och när den vill röra på sig. 
när den rids blir den tvingad att springa.. 
Och nu på vintern så står ju hästarna mest still och äter i hagen..
 
Svar:
Då är väl Marengo inte som "vanliga hästar" är.
Han älskar snön och brukar busa med Figge och Bianca på dagarna, och det är inte mitt val. 
Jag "tvingar" inte Marengo att springa, jag tror att man inte kan tvinga en häst att göra någonting. Du och jag verkar ha olika syn på hästar och hur man ska behandla dem. Jag har aldrig tvingat Marengo att göra någonting, visst har jag blivit sur på honom ibland, men för det behandlar jag honom inte på ett sätt som jag tycker är fel.
 
Bjuder på lite bilder ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så om Marre stannar i skogen, då måste du ju få honom o gå framåt, och då tvingar man ju fram dom, right? Eller du kanske vänder om så fort dom börjar bråka?

2012-12-23 @ 11:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0