2012-12-23 @ 12:21:00

Svar på kommentar

Anonym:
Så om Marre stannar i skogen, då måste du ju få honom o gå framåt, och då tvingar man ju fram dom, right? Eller du kanske vänder om så fort dom börjar bråka?
 
Svar:
Jag anser fortfarande inte att man kan tvinga en häst. Hästen är ett djur, ingen sak. Den har egna tankar osv. Marengo har ganska många tankar (hehe) och ska jag börja bråka med honom så blir vi bara irriterade och sura. Jag uppmuntrar istället och visar att det är okej att gå framåt, och det brukar fungera. Är det så att han fortfarande inte vill så skänklar jag på, lutar mig bakåt och kanske vända lite till sidan och sen framåt igen, så att man inte kommer i den onda cirkeln när hästen bara backar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0