2012-12-02 @ 20:31:00

Lidköping 2/12

Klass 1
LD+5
Det kändes inte bra. Det va svinhalt och stressigt. Ponnyer överallt på framridningen och på framhoppningen.. ne, ingen bra framridning. Framhoppningen var något lugnare men jag och Marengo fick inte så många bra hopp. De i slutet kändes bäst och den känslan tog (försökte iaf) jag ta med in på banan. Fast funktionärerna lite dålig koll, jag fick bara ca 5 minuter inne på framhoppningen (inte för att klaga men.) Inne på banan var det lika stressigt men vi fick ändå någon minut vila.. Det kändes lika stressigt på banan, som om vi skyndade oss för att få det överstökat. På köpet fick vi två stopp och jag valde att utgå när det var två hinder kvar i grunden.
 

Klass 2
LC
Nu var det lite bättre ordning på saker och ting. Funktionärerna hade kommit igång och skötte sina uppgifter väldigt bra. Dock var det ännu mer ponnyer inne på framridningen, så fort jag kom in så var det bara att följa strömmen i vänster varv.. Framhoppningen var betydligt lugnare och vi fick in några riktigt fina språng. På banan fick vi två stopp, men ett skitbra flyt och mycket fina hopp!
 
 
Lastningen var ett annat problem.. (som vanligt) Det tog över 2 h (höll inte koll på tiden, bara ungefär) och han gick inte på. Vi bestämde oss till slut för att göra som vi gör hemma, att backa in mot en dörröppning och lasta direkt inifrån stallet. Vi frågade lidköpings ridlärare som var supersnäll och hjälpte oss. På köpet blev Marengo ledd en tjej från lidköpings ridskola som gick med honom medans vi backade in transporten mot stallet. Vi fick också hjälp av hennes pappa. Efter en stund så tog ridläraren fram något (såg inte vad det var, -kanske tur det) och helt plötsligt sparkade Marengo och rusade in på transpoten, jag hade väääldigt tur som inte blev klämd! Jag lugnade ner honom och allt var bra igen :) Tack för hjälpen! 
 
Tack till ni två läsare som kom fram och taggade mig lite inför andra klassen!<3
 
 
Lite bilder när han stegrade :) - Vad tycks om pannbandet? :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt snyggt...

2012-12-03 @ 18:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0