2012-08-10 @ 12:18:29

Tretorn Falsterbo

Är dem sköna?
Jag tycker att dem är väldigt sköna. Sulan är formad efter min fot så jag får stöd. Däremot är vaden för stor för mig även om jag spänner in. Men det är inget jag brukar tänka på ;)
 
Tycker du att dem är snygga?
Nja, i början tyckte jag att dem var riktigt fula men nu när jag har haft dem ett tag så är dem helt okej. Däremot så är de snygga i guld-svart outfit :)
 
Stör du dig på snöret när man rider?
Jag stör mig inte på snöret. När jag rider så är det inget som jag tänker på. De fladdrar ju i farten men inte ens min energiska ponny stör sig. Om man tycker att det är fult men snören så kan man ju alltid stoppa dem innanför kanten så de ligger mot benen.
 
Vad putsar du dem med?
Eftersom det inte är gjorda av läder, utan av goretex så brukar jag bara putsa av dem med en fuktig trasa. Innuti skorna längst upp så är det läder som man kan putsa med lädertvål m.m. Men även där putsar jag med en fuktig trasa.
 
Tål dem vatten?
Tretorn är kända för sina gummistövlar, och vad jag har känt så är stövlarna vattentäta.
 
Falsterbo vs. Advance
Ingen av stövlarna är i min smak men Falsterbo stövlen är nog snyggast. Den ser inte så klumpig ut och är enligt mig den skönaste av dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0