2012-08-15 @ 10:59:15

Svar på kommentarer :)

Johanna Grant:
 Fina "Edvin" som han kallades hos mig :D Btw är han uppfödd utanför kalmar på Östkusten i Småland :D Lycka till till er! Och ja, han sparkade även när jag hade honom även om det inte var alls så mycket :)
 
Svar: Haha, förra ägaren tyckte att han passade bättre i smeknamnet Marre, så det har blivit så naturligt för mig ;) jaha, hehe.. det är kul att veta lite historia om honom ;) jag såg bilderna på google när jag sökte hans namn och klickade in på den när han sparkar så och du rider :) busen då ;))
 
---- 
 
Alva:
Tror du att jag tror på bestraffning och inte beröm? Självklart inte! Men om Grannus skulle börja bocka skulle jag säga till honom så att han inte lär sig det. När dom väl börjat blir det svårt att få dom sluta. Tänk om hästen sträcker sig när den sparkar bakut? Eller trampar snett.
Och den andra kommentaren som någon ställdes, LÄTT att fixa det själv? Knappast inte, inget i livet är lätt tyvärr.
 
 Svar: Jag tror absolut inte att du bestraffar dina ponnyer att göra rätt! Det blev en missuppfattning, jag menar bara att jag tror på beröm, sry ;) Marre har hållt på hur länge som helst. Som du kan läsa i Johannas kommentar så bockade han redan när hon hade honom -09. Jag kan nog tänka mig att Marengo har sträckt sig ett antal gånger, men jag värmer alltid upp i skritt och trav ordentligt så att han är varm. Då är det svårare för honom att sträcka sig. Att trampa snett har han nog också gjort, men inte under mina månader. Bockningarna minskar för varje pass, och blir inte lika höga och kraftiga. Jag är inte rädd för att Marre kommer att skada sig, men ifall det händer något så kommer jag göra allt jag kan för att få honom frisk igen! :)
 
----
 
Anonym:
Vem är det som äger henne då? Och varför tar ni hem henne nu om Angelica fortfarande går i skolan? Varför inte vänta tills hon tar studenten om det nu är så att hon "vill ha ngt att hålla på med"?
 
Svar: Vår kompis har ett stall där Bianca kommer ifrån. Hon bor en bit ifrån oss och ska lämna en av hennes andra haflinger i mariestad så då tar hon vägarna förbi skövde. Det är inte meningen att bara Angelica ska hålla på med Bianca, utan också jag och mamma. Angelica har saknat att hålla på med hästar och då har hon något att pyssla med på helgerna. Bianca är inte inriden, så det är mer att sköta om henne och träna hsm, tömkörning m.m. ;)
 
/Carro :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0