2012-08-01 @ 17:06:46

Schabrak

Scapa Sports
ca 1000;-
Grymt snyggt schabrak att ha på tävling. Marinblått är aldrig fel fast det börjar bli lite uttjatat. Häftig och speciell logga som man direkt drar blicken till. Linjen kors över schabraket gjorde det lilla extra. Det syns inte så mycket med sadel på, men det gör inget eftersom hela loggan syns. Jag har ingen lust att köpa ett så dyrt schabrak, men annars skulle jag mycke väl kunna tänka mig att tävla i det.
 
---
Showmaster - Punk pony
299;-
Hööks nya punkschabrak för ponny finns även i färgerna rosa och ljusblått. Riktigt fult tycker jag. Inget som jag någonsin skulle rida eller tävla med! Schabrakets mönster var fint men jag gillar inte hur loggan är uppbygd. Punk är inte min stil. Stor diss.
---
Elegance
Metallfärgat schabrak, men såklart inte gjort av metall. Ett schabrak som syns men inte tar överhand över uppmärksamheten. Glansigt och fångar upp ljus vilket gör att den får många olika nyanser av grå. Jag tycker att det är snyggt, men inget schabrak som jag skulle vilja tävla i.
---
Eskadron
Snyggt schabrak med fin design och form. Min personliga favorit är blå/vit för att det är enkelt och passar till alla färger på ponnyer/hästar. Ett schabrak som inte är "barnsligt" och därför kan användas både på ponnytävlingar och hästtävlingar. Det blå/gröna var inte jättesnyggt, inte mina färger. Det bananfärgade schabraket var fult och det skulle jag aldrig köpa.
---
Pessoa
ca 500;-
Rutigt funkar ju alltid, men jag tycker inte om dessa schabrak från Pessoa. Skulle däremot kunna tänka mig det blåa på Marre. Han skulle nog passa riktigt bra i det. Men jag tycker inte riktigt om formen och har aldrigt tyckt om schabrak med 90 graders kant. Inte något schabrak jag skulle vilja lägga ut mina pengar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0