2012-08-24 @ 10:54:40

Så jag ryktar..

Jag börjar med piggborsten för att ta bort grovjobbet, smuts, lera m.m.
men jag funderar på att köpa"Magic Brush" ist, de ska tydligen vara mycket bättre :)
Har ni provat dem? Är de bra?
 
 
Sen tar jag bort det övriga av den ytliga smutsen med rotviskan.
 
 
Det övre dammet tar jag bort med min "dammborste", en väldigt mjuk borste som jag också använder till huvudet.
 
 
Jag ryktar med en speciell ryktborste som man kan böja. Den är av plats och är konstrerad så den kan bli rund. Ryktskrapan är ett måste när jag ryktar. Jag ryktar tills jag tycker att det räcker, men innan tävlingar rycktar jag ca 20ggr per område. (Områden: Hals & Bog, Framben, Rygg, Mage, Rumpa, bakben)
 
 
Marre får lite ihopklumpad man och svans när han har varit ute i hagen. Då fungerar denna manborste jättebra. Jag köpte den på Falsterbo och det är absolut den bästa jag har provat :)
 
 
Jag avslutar med att kratsa hovarna, men glömde ta bild på hovkratsen ^^' Det är en hovkrats man fick när man startade i GP ponnyn :)
Den är iallafall den bästa jag har haft och den håller verkligen bättre än andra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0