2012-09-11 @ 13:59:35

9 + 4

1. Fem klubbar du tävlat på nära skövde/i skövde (inte srs):
* Grevagården
* Tidaholmbygdens Hästklubb
* Skövde Ryttarförening
* Hjo hästsportklubb
* Tibro hästsportklubb
 
2. Tre andra klubbar du varit/ tävlat på:
* Bankeryd
* Uddevalla
* Varberg
 
3. Berätta lite om ditt tävlande
Jag är 14 år, född 1998. Jag tävlar just nu aktivt och har 8 planerade tävlingar kvar detta året. Jag tävlar på en 7-årig connemara valack som är min egen. Han heter Marengo och jag har haft honom i ca 5 månader nu. När jag köpte honom hade han startat 1 (?) LB, men inte felfri. Så mitt mål innan året är att starta någon Lb, jag har minskt två planerade. 
 
4. Berätta om ditt fotograferande
Fotografi är ett av mina stora intressen. Jag har en Canon D1000 som jag fotar med på fritiden. Jag åker ut på tävlingaroch fotar, både hoppning och fälttävlan. Men jag tar även porträttt, av andra djur än hästar. Jag fotar även barn och natur. Jag tjänar inte pengar på min fotografiande, men jag ställer ut bilderna på mindre utställningar. 



 
5. Skriv om dina ponnyer
Ekhagens Marengo är 7 år och är en connemaraponny, valack. Han har tävlat upp till Lb, och med mig har ha startat Lc+5, 2:a plac i Lc. 
Väbjörns Bianca är ett 2 årigt haflinger sto som vi lånar från en kompis. Vi har precis börjat vänja henne vid träns och går ut i skogen med henne på långturer.
 


 
6. Dina mål
* Starta minst en Lb med Marengo i år. 
* Ha minst 3 felfria rundor av de 8 tävlingar jag ska starta iår.
 
7. Vilken tävling är du mest nöjd med (någonsin)?
Klubbmästerskapet i hoppning då jag blev KM mästare med ridskoleponnyn Puff, en shettis som jag hade kämpat med länge :)
 
8. En dröm du har?
Att komma upp i höjderna med Marre
 
9. Bästa tränare?
Jag har inte ridit för så många tränare, men hittills tycker jag Frida Hansson är bra!
 
4 Snabba:
Förebild: Rolf-Göran Bengtsson ^^
Favoritras häst: Oldenburgare, Welshponny
Favoritfärg häst: Skimmel
Träningsdagar: Tisdag Torsdag (Onsdag?)
 
Favitcitat: 
' There many people in the world that say you can't. What you have to do is turn arond and say "Watch me" '
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0