2012-08-27 @ 16:32:33

Marengo 26/8

Eftersom jag var på konfaläger i helgen så fick Marre vila på fredagen och longeras av mamma på lördagen. På söndagen så red jag. Jag valde att rida på volten och få honom rund, men Marre va helt galen och ville få av mig! Han bockade och ville inte alls lyssna på hjälper eller förhållningar. Men till slut så kramade jag igenom honom med skänkeln så att han var tvungen att lyssna. Några övningar vi pysslade med på volten:
*Ställ ut - Ställ in
*Stora och lilla volten
*Skänkelvikning på volten
När han konsentrerade sig så fungerade det riktigt bra! Allt flöt på, trots att han tyckte det var jobbigt att arbeta.
Underhalsen han hade är helt borta nu! Istället har han en fint musklad nacke :) Så glad jag blir när man ser resultat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0