2012-08-03 @ 16:15:43

Ekhagens Marengo

För er som inte vet så mycket om Marre:
 
Ekhagens Marengo är en d-ponny valack född den 29/5- 2005. Han var 144,2 när han mättes förra året och ska slutmätas nästa år då han fyller 8. Marengo är en renrasig connemara men ser ut som ett litet fullblod.
 
Hans pappa var skimmel och hans mamma var brun. Marre själv är en mörk fux. Hans pappa heter Öxenholm Mango och har tävlat upp till MsvA och hans mamma har också tävlat Msv. Han föddes på Ekhagens stuteri i Skåne men såldes.
 
Sommaren -09 stod han hos Johanna Grant som red honom till försäljning. Han köptes senare av en tjej i Falköping som jag köpte honom av. Jag har fick honom den 31 mars och har nu haft honom ca 4 månader. 
 
Jag startat upp till LB+5 på honom med placering på LC. Mitt mål innan året är slut är att kvala till avd.A i LB och även tävla några LB. Under mina år med Marre är mina mål att komma upp till Msv. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Fina "Edvin" som han kallades hos mig :D
Btw är han uppfödd utanför Kalmar på Östkusten i Småland :D Lycka till till er! :)

Och ja, han sparkade även när jag hade honom även om det inte var alls mycket :)

2012-08-14 @ 22:22:54
URL: http://johannagrant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0