2012-04-15 @ 15:38:03

Svar på frågestunden!

När kommer svaren på frågestunden?
NU :)

Har du någonsin ramlat av och skadat dig när du ridit?
Joo du, jag red en shettis när jag var mindre som hette Puff,
jag räknade alla gånger jag ramlade av och kom upp till 64 ggr.
Jag har fått hjärnskakningar, brutna ben och massa mer ;)

Har du gått omkull någon gång?
Nej det har jag inte, som tur är ;)

Varför får vi inte se dig på bilder på DIN blogg? :)
Jag har bara bilder på mig och Julle än så länge, och har
inte haft med ngn som kan fota när jag rider :) men det
ska nog komma upp ngr bilder snart ;)

Vad är din favoritfärg på häst/ponny? :)
Jag har ingen speciell favoritfärg, men jag tkr om skimmlar
och bruna :)

Marre är vell brun?
Nej, Marre är svettfux, eller mörkfux, som det numera heter.

Letade du efter någon speciell typ av ponny?
Jag letade efter en ung d-ponny, av nättare modellen, som
jag kan utbilda för de större klasserna. Men jag ville inte ha
en ponny som hoppar allt jag styr på, utan en som jag måste
driva och kämpa med.

Hur högt har du hoppat Marengo..
- På bana?
Ca 1m/1.10m

- Tävlat?
Ej startat.

- Räcke?
1.10m/1m.

- Oxer?
Ungefär 1m

- Trippelbarr?
Ej hoppat med Marre.

Hur högt tävlade Marre innan du köpte honom?
LC, enstaka LB

Vad var det som fick dig att köpa en 7åring?
Jag ville ha en lite yngre ponnny att forma själv.

Varför köpte du inte ett sto?
Jag letade bara efter min drömponny<3

När köpte du Marre?
Han kom till oss den 31 Mars 2012.

Vad har du för sadel/sadlar när du rider?
Kommer inte ihåg märket för tillfället, men en allround/hopp sadel

Vilken är din favorit-outfit?
Sverige!!<3

Har du ett sånt schabrak? (J.Van.D Sverigeschabrak)
Nej, men jag skulle gärna vilja ha ;)

- Provred du många andra innan ni bestämde er?
Jag provred 3 st d-ponnisar på samma dag, och Marre var den andra,
så jag provred en innan.

- Vilka andra provred du?
En 12årig skimmel som kallades Lola och en brun 5åring som jag inte kommer ihåg
namnet på ;)

- Vad letade du efter för ponny? Alltså ålder, höjd, rutin, resultat, temperament osv?
Ålder 9-5 år. D-ponny, höjd spelade ingen roll. Kollade ej på rutin
och resultat. Pigg men någon jag behövde jobba med. Vill inte åka
runt på tävlingsbanorna, utan ha ngt att lära och utvacklas med!

- Fanns det några andra ponnyer som ni var intresserade av men som inte är/var till salu? (Konstig fråga men fanns en jättefin häst som jag gärna ville köpa när jag skulle gå upp på häst som inte var till salu som jag annars gärna hade köpt
Nej, jag kollade bara på ponnyer tillsalu. Men jag ser många fina
ponnyer på tävlingsbanorna. Kanske kommer du se mig och Marre? :D

- Fördelar/Nackdelar med din/dina tränare?
Frida Hansson. Superduktig i alla grenar. Tydlig och hittar på
nyttiga och roliga övningar! Inga nackdelar.

- Fördelar/Nackdelar med stallet du står i?
Jättesnälla ägare. Fräscht, luftigt, ljust, nära till padock och ridhus,
inga nackdelar där heller :D

- Hur kommer det sig att du debuterade LA första tävlingen detta året med Julius? Är det inte lite snällare mot hästen att iaf vänta 3-4 tävlingar om den inte har gått den höjden innan? Och när du gjorde det, varför red du LCn innan och inte LBn? Hoppas du inte tar detta som kritik, är bara nyfiken på hur du tänkte då :)
Jag hade tränat och hoppat meterbanor hela vintern och även varit ute på en Pay&Jump.
Det kändes rätt och jag hoppade LCn innan som uppvärmning bara. Jag kunde likagärna
tävlat LBn.

- Varför har inte din syster någon ponny/häst? För hon hade väl en förut?
Hennes C-ponny skadade sig i hagen och blev triangelmärkt,
men blev aldrig bra, så vi var tvungna att ta bort honom..
Just nu har hon inte tiden men ska nog ta en foderhäst över
sommaren ;)

- Hur länge har du ridit?
Oj, mamma lånade en shetts som jag fick rida på när jag var 1 år, och
red tills jag var 6, då jag började på ridskola :) När jag var 9 fick jag
min första ponny - Julius<3333

- Förebild inom ridsporten?
Rolf Göran Bengtsson ;)

- Hur hittade ni Marre?
Hastnet.se

- Hade ni hittat och bestämt er för Marre innan Julius var såld?
Julle var tillsalu medans vi letade d-ponny, när Julle blev såld så kunde vi
flytta Marre till vårt stall, så jag var aldrig "ponnylös" :)

- Var köpte du Julius?
I Sollebrunn, vid Trollhättan ungefär.

Du har väldigt bra smak måste jag säga, och undrar verkligen vad du har för schabrak, och vilka tävlar du med? :D
Mina tävlingsschabrak, Union Jack, ett rött, Sverige och ngr till :)

Vad har du för mål med Marre i år? Ska du satsa eller ta det lugnt? Ponnytiden varar ju inte för evigt du vet ;)
Jag ska starta pay&jump på Grevagården den 1/5. Sen tar jag
det därifrån. Jag har 4 år på mig att tävla innan jag är 18 år, så
jag tror att jag hinner åka ut på tävlingar. Jag satsar på att starta
en felfri LB ;) sen kanske jag hinner mer?

vad är det högsta du har hoppat med:
Julle?
1.25 m

Marre?
Ungefär 1.10 - 1.20 m

Annan? ( ifall du har hoppat högre med ngn annan då ;) )
Högsta med Julle, 1.25m

favorit låt?
Vart jag mig i världen vänder och Bob Marley

vad vill du jobba med?
Ingen aning ;d

Hoppning/dressyr?
HOPPNING!!

vad har du för ridstövlar?
Just nu Treadstone, snart De Niro? :D

Ska du tävla SM i år? :)
haha, inte i år, men nästa år kanske? ;D

Hur har du gjort bloggdesignen? :D skitfin!!!
Fick hjälp av Alva, bästa vännen! :')<333


Mitt huvud är lite platt, jag vet, men
jag har klippt ut bilden och på kortet
var inte hela mitt huvud med ;)<3


Kommentarer
Postat av: Malin

Varför fick jag inget svar på frågan om det fanns någon annan ponny som du ville ha som inte var/är till salu?

Tack för de andra svaren :) Ska bli jättekul att följa dig och din nya ponny och hoppas på superbra uppdatering här på bloggen! :) Hoppas ni når era mål!

2012-04-15 @ 16:26:05
Postat av: Caroline Hoerschelmann

Oj, det var väldigt många frågor jag fick, och det blev lite mycket ;) Men nu har jag svarat på den med ^^ Jag ska uppdatera så mkt jag hinner! :)

2012-04-16 @ 10:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0