2012-04-10 @ 22:05:08

No training with Marre

Idag så blev det ingen träning med Marre :( militären
var ju såklart tvungen att ha skjutövningar på övningsfälten
precis vid vårt stall! Marre var uppstressad av allt pangande
och det kändes inte så bra att ha med honom på dressyrlektion.
Jag kunde ha bomull i öronen på honom, men det kändes inte
bra att ha med honom till Juta när han redan var så stressad.
Så jag åkte till Juta och fick låna en ridskolehäst som heter Mode.
Han är en fjording född 2002 som är mkt pigg och stark.
Men det gick jättebra och jag är skitnöjd faktiskt!! :)
Imorgon och på fredag ska jag rida igen lektion eftersom jag har missat
2 lektioner. Frågestund

TIPS! Om din häst inte gillar skott, fyverkerier eller andra ljud kan du ha bommullstussar i dess öron. Om den inte vill stå still/ inte gillar billjud i transporten, så kan du pröva samma tips. Det har hjälpt många att få en tryggare och lugnare häst.


Mode:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0