2012-04-22 @ 19:58:54

Marengo 22/4

Idag så red jag lite i padocken, det gick bra och jag testade att
rida med tyglar med handtag. De är väldigt bra om man har svårt
att hålla tyglarna och används av många ryttare med pigga hästar.
Tyglarna är godkända i hoppning. Handtagen går att ställa in så
som man vill ha längden. Det avgör man själv.
Jag tyckte att de var väldigt sköna att ha och man hade ett otroligt
stöd, men jag vill hålla mig till vanliga tyglar. Det känns säkrare
och jag tror att man har lite svårt att rida med vanliga tyglar sen.
Marre gick väldigt fin och tuggade på bettet och skummade. Men
när jag skulle galoppera så var han vääldigt bockig, en dålig dag
helt enkelt ;)
Tyglar med handtag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0