2012-04-06 @ 17:10:09

I'm home<3

Ja, nu är jag hemma igen efter en vecka med underbara Marengo!<3 Här kommer lite om vad som har hänt;

Lördag 31/3
Vi åkte från stallet kl. 06.00 för att åka upp med Julle till Hilda i Söderköping! Vi stannade där och kollade så att allt funkade i kanske 2 timmar :) Sen åkte vi hem och var hemma ungefär kl. 16.30.
Kl. 17.30 kom Emma från Falköping med Marre. Så himla fin är han! (a)<3
Allt gick bra och Marre och Figge (den andra hästen i stallet) fick stå inne och sova.

Söndag 1/4
Saknar redan julle som *****!! :'( älsklingen..
Jag ställde min mobil på alarm och vaknade kl 8. Då gick jag ut till stallet och släppte ut Marre och Figge. Marre blev skitglad över att få springa i sin stora hage :) Vilken häst asså ;o helt underbart fin!!<3
Efter att ha kollat så att allt gick bra mellan ponissarna så cyklade jag bort till Grevagården, för att kolla på Baltic Cup, och när min kompis Alva Hägg (littlegrannus.blogg.se) tävlade :) Men jag missade henne precis.. :( Aja, det hade gått bra för henne hela helgen, duktiga Alva! ^^ Sen träffade jag min kompis Jessica, som var funtionär. Jag hjälpte henne lite, och jag fick några lektioner i finska och danska! haha... förstod inte ett skit ;D
Sen åkte vi tillbaka till stallet och jag skulle rida Marengo<3 jag red i en padock och det gick skitbra! Lite pigg och bockig bara, men det är klart att det är spännande att komma till nya platser!

Måndag 2/4
Jag gick upp samma tid och släppte ut hästarna. det gick lika bra idag och han var lika pigg och nyfiken på allt.. haha, grabbsen<3 Min kompis Hanna kom kl 10.30 för att kolla på den nya prinsen (a)
På eftermiddan så var det dags att rida Marre igen och jag red på Jutagården, i ridhuset, för att han skulle bli lite avslappnad till lektionen dagen efter. Marre var lite bockig men jag ska vara ärlig och säga, att jag har fått tag i min absoluta drömponny!!<3<3

Tisdag 3/4
Marengo var lite lugnare idag, och var inte lika vild i hagen<3 Jag tränade lite hms med honom och tog lite kort. På kvällen så var det dags för lektion på Juta och jag red dit en halvtimma före, så att han skulle bli lite lugn, och klara av att skritta! haha..
jag trodde att vår lektion var i ridhuset, men planerna blev ändrade pga det fina vädret och det blev padocken ist :) Jag hade aldrig ridit på Jutas padock med Marre innan, och saken blev ju inte bättre av att några andra i min ridgrupp red på Jutas nya ungponnyer! x) det var dressyr och pogramridning, jag red LB pogramet och Marre skötte sig ganska bra, men jag travade där galoppen ska vara, jag ville inte förstöra allt med bockningar..<3

Onsdag 4/4
Jag red ut på morgonen och mamma cyklade med. Marre skötte sig skitbra och brydde sig inte om ngt!! Sen red vi bort till Juta där jag galopperade lite i ridhuset<3 senare gick jag bort till Jessica och vi tog kort på hennes c-ponny Lollipop, bilder kmr!!

Torsdag 5/4
Marre fick vila eftersom han gått rätt mkt<3 jag passade på att ta ngr kort på honom..<3

Fredag 6/4
Dumma skitväder!! Jag som tänkte rida ut idag!! men ist så blev det Jutagårdens padock, eftersom det var dressyrtävling i ridhuset. Vi tränade galoppfattning från skritt och han var skitduktig!! lilla marengo<3<3<3<3

Bilder kmr så fort jah laddat in dem på datorn<3
Hilda och Julle<3333

//Carro



Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att läsa om din nya ponny!

Stod inte Lollipop i ditt stall förut? Var står hon nu då? Och vem är Figge? Vem äger honom? :)

lycka till med allt!

2012-04-07 @ 10:40:04
Postat av: Caroline Hoerschelmann

Vad kull att höra! :D

Lollipop flyttade till ett annat stall i februari, eftersom hennes ägare hyr ett hus på den gården. Figge är min fasters häst. Han är en 18 årig korsningsponny ;)

tack ^^

// Carro

2012-04-07 @ 19:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0